Kerst en oud en nieuw in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lieke Eussen - WaarBenJij.nu Kerst en oud en nieuw in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lieke Eussen - WaarBenJij.nu

Kerst en oud en nieuw in Sydney

Door: Lieke Eussen

Blijf op de hoogte en volg Lieke

18 Januari 2014 | Australië, Sydney

Naa 3.5 maand in Australie te zitten werd het toch maar weer een keertje tijd voor een blogje. Ik weet dat ik een beetje laks wordt met het schrijven van mijn blogjes, maar daar gaat in 2014 verandering in komen.(Nja het is in iedergeval een voornemen).

Nadat ik de hele oostkust van Cairns naar beneden heb afgereisd, kwam ik 23 december met de greyhound bus aan in Sydney. Ik ben eigenlijk direct naar mijn oom en tante gegaan, en heb me heerlijk laten vertroetelen. Na 3 maanden reizen kon ik eindelijk weer een beetje genieten van luxe, eigen kamertje, eigen badkamertje, gevulde koelkast en even geen backpackers om me heen. Ik heb enorm genoten van het reizen de afgelopen 3 maanden, maar ik was wel eventjes klaar met het hostel leven.

Met kerstavond heb ik met het gezin van mijn tante heerlijk gegeten en ouderwets gezellig bordspelletjes gespeeld. Kerstochtend stonden we vroeg op want er moesten natuurlijk cadeautjes uitgepakt worden! Ik was onwijs verwent, want ik had een nieuw shortje en een nieuwe mascara gehad. En daarnaast ook nog een zak Nederlandse drop, echt genieten!
Na het cadeautjes uitpakken gingen we naar de familie van de kant van mijn oom. Iedereen had wat eten voorbereid en we hebben heel uitgebreid luncht. De familie was erg open en het was erg gezellig. Iedereen mopperde wel een beetje over het weer, want het was voor Australische begrippen ook gewoon k*tweer (ong. 18 graden en regen) Toch vond ik het wel fijn om met mijn vest rond te lopen. Door het klimaat (en de palmbomen enzo) heb je echt geen kerstgevoel, het feit dat het rot weer was hielp me toch een beetje in de kerststemming te komen.
Tweede kerstdag had ik met mijn Limburgse vriendinnetje Linda in de stad afgesproken. Het weer was weer helemaal beter geworden dus zijn we naar de supermarkt gegaan en daarna geluncht in het zonnetje in de Botanic Gardens. Daarna hebben we de ferry naar Cockatoo Island genomen, en hier weer lopen zonnen. Savond heb ik lekker met thuis geskypt, kortom een prima kerst.

Tussen kerst en oud en nieuw ben ik meestal of bij mijn familie geweest, of was ik in de stad te vinden. Heb met Linda Laurens en Fabian naar Bondibeach gegaan, en de Bondi walk gelopen. Savond hebben we ons omgekleed en zijn we het uitgaansleven op Kingscross gaan verkennen. We hadden een leuke club gevonden en zijn daar eigenlijk de hele nacht blijven hangen. Het was eigenlijk de eerste keer dat ik echt uit ging in Sydney, maar het was zeker niet de laatste keer! De volgende dag zijn we lekker brak maar weer gaan picknicken in het park.

31 december begon voor mij heel relaxt. Ik had een lichte keelontsteking dus ik had lekker uitgeslapen, rustig ontbeten, boekje gelezen, heerlijk rustig aan dus. Omdat ik voor oud en nieuw uitgenodigd was voor een feestje bij iemand thuis, hoefde ik dus niet sochtends vroeg in een park staan om een plekje veilig te stellen.
Ik had totaal geen idee wat ik van het feestje moest verwachten. Ik was uitgenodigd door Kim (1,5 maand ervoor) die weer was uitgenodigd door Goshi. Goshi zelf had ik 1x keer vluchtig ontmoet op een feestje, maar verder kende ik helemaal niemand. Kim had me het adress gegeven en verteld dat het appartement waar het feestje gegeven werd redelijk luxe is.
Nja met deze informatie nam ik 31 december rond 18:00 de trein richting het centrum van Sydney. Liep ik daar met mijn jurkje, hakken en tank Goon onder mijn arm. Maarja naar een urrtje was ik bij het adres aangekomen en Kim kwam me al tegemoet. Toen ik het appartement binnenkwam schrok ik me kapot. Het appartement was namelijk echt perfect! Het was duidelijk dat er mensen woonden met heel veel geld, een enorm balkon, een DJ en dure meubels. Maar het beste van alles was de locatie, op de 15de etage hadden we heel goed uitzicht over de Harber Bridge en en alle punten waar het vuurwerk van werd afgeschoten.
Het feestje kwam snel op gang, en het werd al heel snel heel gezellig. Ik was namelijk niet de enige die bijna niemand kende, 50% waren directe vrienden, en de rest waren mensen die net als ik waren komen aanwaaien.
Het was bijna 12 uur en iedereen ging het balkon op om daar af te tellen. 10, 9, 8, 7, 6,5, 4, 3,2, 1 Happy New Year! En het vuurwerk begon, echt super gaaf. We hadden al 2 kleinere vuurwerken gezien, maar dat was niets in vergelijking met dit vuurwerk. En tijdens dat vuurwerk had ik toch echt zo'n momentje van:" jeetje zit ik hier in Sydney, oud en nieuw te vieren in een soort penthouse, met allemaal leuke mensen, love my life"!

De volgende ochtend was net een shot uit de Hangover. Het appartement zag eruit alsof een bom was ontploft, overal glas, rommel, lege drank glazen enz. Best veel mensen waren blijven slapen, dus we hebben het ergste met zijn alle opgeruimd, en daarna ben ik richting het huis van mijn tante gegaan. Om daar na te genieten van een verschrikkelijk leuke oud en nieuw!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lieke

Actief sinds 17 Okt. 2011
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 9725

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2013 - 30 September 2014

Backpacken in Australie

06 Januari 2012 - 05 April 2012

buitenlandse stage

Landen bezocht: