Fraser Island - Reisverslag uit Frasereiland, Australië van Lieke Eussen - WaarBenJij.nu Fraser Island - Reisverslag uit Frasereiland, Australië van Lieke Eussen - WaarBenJij.nu

Fraser Island

Door: Lieke Eussen

Blijf op de hoogte en volg Lieke

04 December 2013 | Australië, Frasereiland

Eindelijk was het dan tijd voor mijn Fraser tour. Eigenlijk iedereen die ik tot nu toe gesproken heb was het meest enthousiast over Fraser Island, dus mijn verwachtingen waren heel hoog.
Ik kwam aan in Rainbowbeach op zaterdag 30 december. Bij het inchecken van het hostel meeten ik eigenlijk direct Chantal en Melissa van mijn groepsreis. Ik had ze al in Agnes Water snel ontmoet, maar dat was toen veel te kort. Het was heel gek om hun na 2 maanden weer te zien, dan merk je pas hoeveel je hebt mee gemaakt de laatste tijd.
Maarja om 4:30 was de check in van de Frasertour. Er werd een heleboel info gegeven, maar we ontmoeten ook de andere waarmee we de gehele trip mee in de auto moeten zitten. Ik zat in groep 3 met Melissa en Chantal, Roland en Stefan ook twee nederlanders, en Daniel, Annika en Kati (Katherina) 3 Duitsers.

De volgende ochtend vroeg moesten we om kwart over 7 klaar staan, en na de voorbereidingen was het tijd om richting het eiland te gaan. Eerst een klein stukje met de ferry, en daarna een stuk over het strand. Na een tijdje kwamen we aan op de plek waar we het kamp moesten bouwen. Na de lunch gingen we via een zandbospad richting lake mckenzie. Het meer was wel super mooi enzo, maar de weg erheen was waarschijnlijk nog wel het leukst. Doordat er alleen maar zand is, vliegt de auto alle kanten op. Op de terugweg van het meer kwamen we dan ook als eerste auto vast te zitten. Toen de gids terug kwam dachten we gered te zijn maar die keek eigenlijk alleen maar toe hoe wij aan het prutsen waren. Uiteindelijk kwam de atuo toch weer in beweging zonder dat we hoefde te duwen. Daarna hebben we nog een mooie wandeling door het regenwoud gemaakt, waarna we weer terug naar het kamp gingen.
Het was ondertussen tijd voor het avondeten, en met de groep moest je met weinig middel toch proberen een prutje in elkaar te flantsen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lieke

Actief sinds 17 Okt. 2011
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 9726

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2013 - 30 September 2014

Backpacken in Australie

06 Januari 2012 - 05 April 2012

buitenlandse stage

Landen bezocht: