Airlie Beach en Skydiven - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Lieke Eussen - WaarBenJij.nu Airlie Beach en Skydiven - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Lieke Eussen - WaarBenJij.nu

Airlie Beach en Skydiven

Door: Lieke Eussen

Blijf op de hoogte en volg Lieke

07 November 2013 | Australië, Airlie Beach

Omdat ik alweer een week in Airlie Beach zit, vond ik het weer tijd voor een verslagje.

Eigenlijk is er over Airlie Beach zelf niet zoveel te vertellen. Het is een beetje een partyplek waar iedereen wacht om met een bootje langs de Whitsunday eilanden te varen. Het is eigenlijk maar 1 straat met een veel kroegen, clubs, restaurantjes en hostels. Daarnaast heeft het een enorme Lagoon (soort gratis openbaar zwembad) omdat je de zee niet in kan ivm de kwallen. Overdag hang je dus een beetje rondom die Lagoon en 's avonds ga je de kroeg in of je hangt een beetje rondom het hostel.

Waarschijnlijk hebben jullie de foto's al gezien, maar donderdag 7 november ging ik dus parachuut springen boven de Whitsunday eilanden. Ik werd samen met 2 andere meiden opgehaald, en naar het vliegveld gebracht. Nadat we al het papierwerk hadden ingevuld, werd het tijd om ons voor te bereiden. Pak aan en oefenen met landen, en hoe je uit het vliegtuig springt, geloof me je moet nog best wel veel onthouden!
Daarna werd het tijd om om het vliegtuig in te gaan. Het vliegtuigje was piepklein, en we paste er precies in. Het op stijgen was een beetje wiebelig maar daarna was het echt fantastisch om vanuit de lucht van het uitzicht te genieten. Na ongeveer een half uur zaten we op 10.000 feet en werd het tijd om te springen.
De kriebeltjes in mijn buik vielen eigenlijk nog mee, voelde me eigenlijk wel heel veilig. Ik denk dat dit komt doordat het zo hoog is dat je het niet meer beseft ofzo, heel gek.
Ik was de eerste en mocht zelf de deur van het vliegtuig open doen, beentjes over de rand, even rond kijken en daar ga je dan! Die vrije val is echt fantastisch, voelt zo gaaf! En dan het moment dat die parachuut uitgaat en je een beetje kan bijkomen en rondkijken is ook echt heel bijzonder. Na wat stunten en rondjes draaien landen weer op de grond (op mijn kont ipv benen zoals het hoort:p)

Het parachuut springen was echt super gaaf. Ik wilde het altijd al een keertje doen, en als je dan de kans krijgt het te doen boven de Whitsundays (ipv Texel) is de keuze snel gemaakt! Kan ik dit ook weer afschrijven van mijn To do lijstje!





Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lieke

Actief sinds 17 Okt. 2011
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 9732

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2013 - 30 September 2014

Backpacken in Australie

06 Januari 2012 - 05 April 2012

buitenlandse stage

Landen bezocht: