Laatste Cairns, Mission beach en Magnetic Island - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Lieke Eussen - WaarBenJij.nu Laatste Cairns, Mission beach en Magnetic Island - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Lieke Eussen - WaarBenJij.nu

Laatste Cairns, Mission beach en Magnetic Island

Door: Lieke Eussen

Blijf op de hoogte en volg Lieke

02 November 2013 | Australië, Magnetic Island

Mijn laatste verslagje was pas van een week geleden, maar ik heb het gevoel dat ik zoveel heb gedaan, dat ik het weer tijd vond voor een nieuwe:p

Ik mijn vorige verslagje vertelde ik dat ik zaterdag zou gaan BBQ'en met het halve hostel. Nou dat gingen we inderdaad doen. Hup iedereen een waterfles met Gune mee (je mag namelijk niet openbaar drinken), wat hamburgers en op naar de Lagoon. Jens (chefkok) organiseerde de boel en het was super gezellig. Toen iedereen was uitgegeten gingen we terug naar het hostel, en ging het feestje verder. Rond 4 uur zag ik pas mijn bedje.
Ik had er niet zoveel rekening mee gehouden dat ik een tour op het Great Barrier Reef had gepland, en dat ik 6:30 op moest staan. Met mijn eerste kater in Australie hijste ik mezelf uit bed, en ging op weg naar de haven. Ik was gelukkig op tijd, en het schommelen van de boot had gelukkig geen effect op mijn zwakke maag. Bij de eerste stop konden we kiezen, snorkelen of duiken. Ik ging voor het snorkelen. Toen ik met mijn hoofd onder water ging vond ik er eerst niets aan, ik zag alleen maar zand. Maar ik zwom een stukje verder en opeens was overal koraal en visjes is super felle kleuren. Echt net zoals je altijd op tv ziet. Ik was wel een beetje aan het prutsen met die flippers, dus was wel een beetje bang dat ik het zou aanraken, maar gelukkig ging dat goed.
Na een uurtje gesnorkeld te hebben gingen we verder naar een ander plekje. Ook hier koos ik voor snorkelen. Ik vond het duiken erg duur en het snorkelen was al indrukwekkend genoeg voor mij. De tweede plek was heel anders maar net zo mooi. Beetje jammer dat bijna de iedereen Nemo, een schildpad of een haai had gezien, en ik deze net allemaal gemist heb.
Hierna gingen we met de boot terug.
s'Avond was natuurlijk mijn laatste avond, en daar moest natuurlijk op gedronken worden. Ik wilde eerst niet maar uiteindelijk was het weer zo gezellig dat ik weer pas om 3:30 mijn bedje zag.
Maandag 28oktober,
Deze dag moest ik afscheid nemen van het hostel en de mensen die ik daar ontmoet had. Viktoria en Ricardo liepen met me mee naar de bus om me uit te zwaaien. Ik denk dat het kwam door mijn slaap gebrek maar ik vond het toch opeens best wel lastig.

Mission Beach.
Ik ben uitgestapt bij Mission Beach en hier 2 nachten gebleven. Mission beach opzich is niet zo interesant, weer een wit strand, blauwe zee enz:p maar ik vond het wel erg lekker om even een paar dagen bij te komen van Cairns. Heb 'sAvonds gezellig gezeten met mijn hostel genootjes, en al een aantal mensen ontmoet met wie ik op de boot zit bij de whitsunday's, altijd makkelijk zulke contacten.

Magnetic Island.
Ik verbleef in het hostel Bunglow Bay Kala Village, en zoals de naam al zegt draaide het hier vooral om de Koala Village. Op facebook staan allemaal coole foto's met dieren, nou dat was dus allemaal inclusief, dus dan doe je dat:p Was opzich wel grappig.
Later die dag ben ik "wilde" Walibi's gaan voeren. De receptie van het hostel vertelde me waar ik moest zijn en gaf me walibivoer. Ik moest eerst met de bus maar had het plekje zo gevonden, want ze stonden me al op te wachten (dus hoezo wild). Mja was wel leuk. Daarna heb ik de bus gepakt om verder het eiland te verkennen.
Het was natuurlijk 31 oktober dus Halloween, en dit werd in het hostel gevierd met pompoen bowlen (klinkt boring, I know) Iedereen moest eerst de kegels omgooien met een pompoen, maar toen dit geen succes bleek werden het kokosnoten. Wonder boven wonder bleek ik nog een enorm talent te hebben voor kokosnoot gooien. Ik stond continue boven aan (eerste prijs whitsundaytour twv $180), maar uieindelijk verprutste ik het en won een Fransoos :(
De dag erna was niet zo wild, beetje gewandeld, omgeving verkent en aan het zwembad gelegen.

Op zaterdag heb ik uitgecheckt en heb ik de ferry naar Townsville genomen. Heb hier ingecheckt in wel een grappig hostel, het had een beetje Himalaya style. Overdag heb ik rustig aan Townsville verkent, en langs het strand gewandeld. Oja een papagaai had nog de behoefte om vol in mijn gezicht te schijten, altijd fijn. Maar had gelukkig make-up schoonmaakdoekjes mee en vond het stiekem ook wel grappig.
's Avonds maakte de eigenaar van het hostel gratis pannekoeken en ontmoeten ik een Duitser waarmee ik later mee de kroeg ben ingegaan.

Zondag heb ik de bus gepakt richting Airlie Beach waar ik de komende week zal blijven. 9 november ga ik een WhitSunday tour doen, en ik zal daarna wel weer een verslagje doen.

Groetjes aan iedereen!!
xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lieke

Actief sinds 17 Okt. 2011
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 9744

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2013 - 30 September 2014

Backpacken in Australie

06 Januari 2012 - 05 April 2012

buitenlandse stage

Landen bezocht: