Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Lieke Eussen - WaarBenJij.nu Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Lieke Eussen - WaarBenJij.nu

Cairns

Door: Lieke Eussen

Blijf op de hoogte en volg Lieke

26 Oktober 2013 | Australië, Cairns

Op maandag 14 oktober ben ik van Sydney naar Cairns gevlogen. Ik had eigenlijk weinig verwachtingen van Cairns zelf, want wist er eigenlijk heel weinig over. Cairns blijkt dus in het regenwoud te liggen, is super (vochtig) warm, en onwijs mooi.
Ik had geboekt voor twee nachten in het woodduck hostel, schattig hosteltje, zwembadje helemaal goed dus. In de avond zat bijna iedereen rondom het zwembad, en heb ik kennis gemaakt met de bekende Gune (goedkope slobber wijn). De dagen erna waren ook wel prima, eigenlijk weinig bijzonders gedaan.

Woensdag 16 oktober
Ik werd deze ochtend vroeg opgehaald voor mijn cape tribulationtour. Eerlijk gezegt had ik bij het boeken van dit tourtje niet zo opgelet, en had ik geen idee wat ik kon verwachten. We gingen met een busje door het fantastische landschap langs de kust en door het regenwoud. Eerste stop: krokodillencruise, geen krokodil gezien maar het was opzich wel leuk. Tweede stop was een wandeling door het regenwoud waarbij de gids vertelde over de bomen, dieren en planten. De laatste stop was mijn hostel voor 2 nachten. Het hostel was echt super, allemaal kleine hutjes midden in het regenwoud, en je kon zo het totaal verlaten blauwe strand oplopen. Eigenlijk deed ik daar niet zoveel, beetje wandelen, op het strand liggen of hangen met mijn kamer genootjes.

Vrijdag 17 oktober
In de middag werden we opgehaald voor het tweede deel van de tour. Stop 1: ijsje eten. stop 2 naar het aboritional centrum. Hier ging een Aboritional vertellen over het leven in het bos, en het bespelen van een dideridoe (hoe je het ook schrijft). Daarna werden we weer afgezet bij het hostel en ben ik savonds nog uitgeweest met mijn Duitse kamergenootje.

In het weekend heb ik Cairns een beetje verkent en savonds Gune gedronken met mijn hostel genootjes. Ondertussen ken je al bijna iedereen dus werden de feestjes ook steeds beter.

Maandag 20 oktober
Ik werd rond 9 uur in de ochtend opgehaald om te WWoof'en bij een oud Braziliaans vrouwtje. WWoof'en betekend werken tegen kost en inwoning. Bij dit vrouwtje moest ik dus ramen lappen, tuinieren enz, in ruil daarvoor kreeg ik dan een eigenlijk kamertje en werd er voor me gekookt. Het was wel een interesante ervaring, aangezien het vrouwtje een beetje bijzonder was. Alles wat ze kookte kwam uit de tuin, en ik moest allemaal gekke vruchten proeven, die soms wel lekker waren, maar soms ook echt niet. Ik heb dit uiteindelijk 3 dagen gedaan, ze heeft me donderdag dus weer bij het hostel afgezet.

Donderdag was er een heftig feestje en vrijdag heb ik rustiger aan gedaan. Vandaag is het zaterdag, we gaan vanavond met het halve hostel bij het strand BBQ'en omdat bijna iedereen verder gaat reizen. Morgen zal ik het Reef op gaan en maandag zal ik dan eindeijk beginnen met reizen. Eerste stop mission beach daarna magnetic island.

Nou het was weer een heel verhaal, maar ik vind het super moeilijk om alles wat ik meemaak fantsoenlijk te beschrijven. Ik heb helemaal mijn plekje gevonden in Cairns en heb onwijs leuke mensen om mij heen. Het hostel zit wel helemaal vol met Duitsers en eigenlijk zijn Ricardo en ik de enige Nederlanders die er zitten. Wat wel onwijs opvallend is dat er super veel geblowd wordt door iedereen. Ik ruik hier meer wiet om me heen dan wanneer ik een dagje ga winkelen in Amsterdam:p
Ik heb wel erg veel moeite met fatsoenlijk internet vinden. Ik probeer wel foto's up te loaden, maar alles loopt hier contunue vast. Ik doe dus mijn best maar het lukt nog niet helemaal.
Wifi heb ik soms wel op mijn telefoon, appen lukt dus wel!

Nou ik mis iedereen! Maar als ik hoor dat er in Nederland discussies zijn over zwarte piet enzo ben ik toch erg blij dat ik hier zit:p

xx

  • 29 Oktober 2013 - 10:26

    Melanie:

    Klinkt allemaal super Liek!! Ik ben jarloers, geniet er lekker van

  • 29 Oktober 2013 - 10:28

    Teddy:

    Leuk om te lezen Lieke! Groetjes uit een regen/stormachtig Nederland dus geniet maar extra van het mooie weer! Veel plezier nog!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lieke

Actief sinds 17 Okt. 2011
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 9744

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2013 - 30 September 2014

Backpacken in Australie

06 Januari 2012 - 05 April 2012

buitenlandse stage

Landen bezocht: