Eerste week in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lieke Eussen - WaarBenJij.nu Eerste week in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lieke Eussen - WaarBenJij.nu

Eerste week in Sydney

Door: Lieke Eussen

Blijf op de hoogte en volg Lieke

03 Oktober 2013 | Australië, Sydney

Nadat we geland waren werden we opgewacht door onze "begeleiders" Mathijs en Emiel. Omdat het weer te slecht was, hadden hun besloten dat we direct naar het hostel in Manly zouden gaan, en dat de tour door Sydney een dag uitgesteld zou worden. Opzich vond ik dit helemaal niet zo erg want de jettlag viel me erg zwaar, daarbij moest ik erg wennen aan hoe klein de hostel kamertjes zijn, en hoe weinig privacy je hebt,het feit dat ik nog geen reispan had.
's avonds voelde ik me eigenlijk al beter, we gingen bbq'en en daarna eventjes de kroeg in. Om half 12 kwamen we doodmoe (jetlag) in het hostel en zijn direct gaan slapen.

4 Oktober Sydney regeldag
De volgende ochtend moesten we heel vroeg opstaan 6:30 zodat we de ferry van Manly naar Sydney konden pakken om allemaal praktische dingen te regelen ( bankzaken, info over auto kopen/huren, zorgverzekerings dingen, lunchen in de zon in een park:p ). 's Avonds gingen we met de groep uit eten en de kroeg in

5 Oktober, 100 jaar Navy
Deze dag stond helemaal in het teken van het vuurwerk wat s avonds zou zijn, omdat de marine 100 jaar bestond (ofzoiets). Tot een uur of 2 hebben we lekker op het strand gelegen, en daarna namen we met een grote groep de ferry naar Sydney. We hadden een super goede plek en hebben de hele dag een beetje geouwehoerd in afwachting van het vuurwerk. Ik kan er een heleboel over vertellen maar je kan beter zelf kijken op youtube
www.youtube.com/watch?v=KcBqIO0tV0Q

6 Oktober Blue Mountains
We moesten 6 uur opstaan (eigenlijk 5 omdat de klok vooruit ging deze nacht). We werden met een busje opgehaald en de eerste stop was een soort dierenpark met alleen maar Australische dieren. Een aantal hiervan (koala's en kangaroo's) liepen gewoon vrij rond en die kon je gewoon aaien enzo, super schattig. Andere dieren waren leuker achter glas of hek zoals de krokodillen en slangen.
HIerna gingen we echt de Blue Mountains in, super mooi natuurlijk allemaal. Na twee keer gestopt en gewandeld te hebben gingen we maar weer eens bbq' en. Dit was ook wel handig aangezien de laatste wandeling een soort trap was van 2000 tree omlaag, en daarna weer 200 tree omhoog.
Toen we weer in de bus zaten deed de buschaffeur zijn best om snel terug te zijn in MAnly aangezien er een rugby finale was tussen de stadsdelen Manly en Bondi, dit moest natuurlijk in de kroeg gezien worden:p

7 oktober laatste dag met de groep + concrete reisplannen
Deze dag heb ik eindelijk concrete plannen gemaakt voor mijn reis de komende maanden. Deze plannen waren de dagen ervoor namelijk wel 50x veranderd, maar sinds deze dag staan er dingen echt vast. Ik zal maandag 14 oktober naar Cairns vliegen, om van daaruit eerst naar Port Douglas te reizen en vanuit daar met de bus omlaag de oostkust af te reizen. Ik zal hier ongeveer 2 maanden voor uit trekken. Ik wil zowel echt toeristische dingen doen als snorkelen, feesten en cultuur snuiven. Maar ik wil ook gaan WWOOF'en, dit betekend dat je gaat werken tegen kost en inwoning bij boerderijen, bedrijven of mensen thuis.
De planning is dan dat ik voor kerst en oud en nieuw weer in Syndey ben, en dan zie ik dan wel verder wat ik ga doen. Waarschijnlijk moet ik dan gaan werken want ik verwacht rond die tijd goed blut te zijn, want het is hier echt super duur!

Wist je datjes eerste week
- Ik de enige van de groep was die de hele week geen internet had? Mijn blackberrytje snapt namelijk het begrip WIFI niet.
- Ik de eerste week wel 100x mijn tas opnieuw heb ingepakt en heb opgeruimd? Ondanks was mijn berg spullen in de hostel kamer altijd het grootste. Ook mijn roommate's snapte hier niets van.
- Ik nogsteeds niet gerookt heb? En het me eigenlijk bijzonder makkelijk af gaat.
- Een biertje in de kroeg hier $7.50 kost? omgerekend 6 euro!
- Ik weer moet wennen aan het links rijden? ik heb dus weer een aantal bijna door ervaringen gehad bij het oversteken.
- Ik het reizen met zo'n groep hartstikke leuk vond, maar ik nu echt klaar ben om alleen op pad te gaan.
- De temperatuur hier vandaag ongeveer 35 graden is, en dan niet zo plakkerig als het in Nederland is maar gewoon op een fijne manier
- Australie gewoon een super chill land is!!

Okee dit verslagje is een beetje lang geworden. Ik denk dat ik zulke lange verslagen niet altijd zal maken. Als ik een computer vind zal ik proberen soms wat foto's op facebook te zetten. En bedenk maar, hoe minder je van me hoort, hoe harder ik aan het genieten ben!:p

liefs!

  • 11 Oktober 2013 - 11:31

    Annemarie:

    Lieve Liekelot!! Wat heerlijk om zo wat van je te horen!
    Geniet maar lekker meissie, dikke kus, Buuf

  • 12 Oktober 2013 - 18:54

    Gerda:

    Geniet ervan Lieke!
    Dikke zoen vanuit Haaren
    INMA, FRANK EN GERDA

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lieke

Actief sinds 17 Okt. 2011
Verslag gelezen: 286
Totaal aantal bezoekers 9742

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2013 - 30 September 2014

Backpacken in Australie

06 Januari 2012 - 05 April 2012

buitenlandse stage

Landen bezocht: