eerste verslag na ander halve week - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Lieke Eussen - WaarBenJij.nu eerste verslag na ander halve week - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Lieke Eussen - WaarBenJij.nu

eerste verslag na ander halve week

Door: liekeeussen

Blijf op de hoogte en volg Lieke

18 Januari 2012 | Verenigd Koninkrijk, Belfast

Hee iedereen,

Ik weet dat ik een beetje laat ben met mijn eerste reisverslag, maar ik wilde eerst even wennen aan mijn nieuwe omgeving.
Ik vertrok vrijdag 6 januari om 12:15 vanaf schiphol naar belfast. Van de reis heb ik eigenlijk maar weinig mee gekregen aangezien ik bijna de hele vlucht geslapen heb. Bij aankomst stond Terri op mij te wachten, zij is een leraar hier op school en zij bracht me naar de campus.
Bij de campus aangekomen was het eerst nog een heel gedoe, omdat de huur van alle drie de maanden in één keer moest betalen, en mijn passen dit weigerde. Uiteindelijk is dit allemaal goed gekomen, maar was hem wel aan het stressen

Mijn kamer verder is prima, eigenlijk is het gewoon een hok van 9 vierkante meter, met daar aan grensend een eigen badkamer, ideaal! De keuken is vrij groot en die deel ik met mijn 4 andere leeftijdsgenootjes. Omdat het voor de overige studenten hier examenweek is, heb ik mijn kamer genoten amper gezien,(één nog helemaal niet ontmoet) en is de rest van de campus ook best leeg.

Vooral in het begin moest ik best wel wennen hier. Ze rijden hier aan de andere kant van de weg dus elke keer als ik wilde oversteken keek ik de verkeerde kant op, en ben zo een aantal keer bijna aangereden. Ook vind ik dit ponden nog altijd lastig, vind het een beetje op monopoly geld lijken, en vooral die muntjes zijn irritant.

Op donderdag 12 januari heb ik de andere waarmee ik in de klas zit ontmoet, twee jongens uit dublin. Ze zijn best aardig, en toen we naar hun appartement gingen ontmoete ik alessandera een italiaanse uitwisselingsstudent. Alessandra is echt leuk (laat me aan mijn eigen vriendinnetjes denken) en zij heeft me een beetje geintroduceerd bij de rest van de uitwisselingsstudenten (die hier al een tijd zitten). Op vrijdag zijn we met een groep van ongeveer 20 naar belfast uitgeweest. Was echt super leuk.

Gister 17-1 heb ik dan mijn eerste echte les gehad. Het ging over onderzoeksmethodiek. De uiteindelijke opdracht is om hier een proposal (onderzoeksplan) te maken. We hebben elke week max. 2 lessen, dus we hoeven niet heel veel te doen hier.

Eigenlijk kan ik niet wachten totdat ik echt stage ga lopen in het ziekenhuis, omdat ik dan echt iets ga leren, en overdag iets te doen heb (overdag is het vooral faceboken).

Ik ga proberen wat vaker een reisverslag te maken, zodat het misschien een iets chronologischer verhaal wordt.
Mis iedereen thuis
kusjes uit Belfast

  • 18 Januari 2012 - 15:20

    Melanie:

    Klinkt helemaal leuk Liek, nog heel veel plezier!

  • 18 Januari 2012 - 22:33

    Fleur:

    Hey Liek! Leuk verhaal hoor! Ik zie je al helemaal gaan daar. Wel jammer dat je zo weinig te doen hebt nu. Ben benieuwd hoe t stage lopen straks is :) misschien dat je t al weet, maar anders bij deze: Frank is vader geworden van Juliet en alles gaat goed. Veel plezier daar!! Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Belfast

buitenlandse stage

Recente Reisverslagen:

13 Maart 2012

13-3-2012

16 Februari 2012

bijna op de helft

25 Januari 2012

25 januari

18 Januari 2012

eerste verslag na ander halve week
Lieke

Actief sinds 17 Okt. 2011
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 9741

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2013 - 30 September 2014

Backpacken in Australie

06 Januari 2012 - 05 April 2012

buitenlandse stage

Landen bezocht: