bijna op de helft - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Lieke Eussen - WaarBenJij.nu bijna op de helft - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Lieke Eussen - WaarBenJij.nu

bijna op de helft

Door: liekeeussen

Blijf op de hoogte en volg Lieke

16 Februari 2012 | Verenigd Koninkrijk, Belfast

hee iedereen,

Ik weet dat het al een tijdje geleden is dat ik een verslag heb geschreven, maar dit kwam omdat ik stage en andere dingen te doen had :p

Ik heb nu twee weken van de in totaal 4 weken stage achter de rug, in de Royal Hospitals, het grootste ziekenhuis van Belfast. De röntgenafdeling is 1.5 tot 2x zo groot als die van het MCA. Volgens het personeel is het ziekenhuis ultra modern, maar zelf vind ik dit in vergelijking met het MCA wel meevallen.
De eerste dagen stage vond ik best wel zwaar. Dit had te maken met het feit dat alles anders is dan het MCA, hiermee bedoel ik de protocollen, de apparatuur en de culturele verschillen. Daarnaast hebben alle (oudere) mensen een Noord-Iers dialect, en dit is heel anders dan het gewone Engels. Een groot verschil met Nederland is het verschil tussen de stagiaire en de afgestudeerde laborant, die is hier namelijk veel groter. Als student mag je hier niet in de koffiekamer komen, en moet je je koffie in het restaurant voor patiënten gaan halen. Daarnaast heb je een studentenpak aan, en begin je op andere tijden dan de andere laboranten. Dit heeft te maken met het feit dat we hier met maar liefst 11 studenten stage lopen, twee jongens uit Dublin en 8 meiden uit het dit jaar.

Culturele dingen heb ik eigenlijk nog niet zoveel gedaan. Mijn ouders komen misschien over in maart, en zal dan culturele dingen met hun gaan ondernemen. Ik heb wel een kasteel bezocht en een berg beklommen (met mijn mooie witte laarzen door de blubber, beetje jammer) .

Buiten stage en school om ga ik nogsteeds erg veel uit. Soms naar een pub of een club, maar ik heb ook al een aantal onwijs gave huisfeesten gehad. Zo'n huisfeest is wel een beetje anders als in Nederland, en meer vergelijkbaar met de huisfeesten je ziet in Amerikaanse films. Alleen het grote verschil is dat iedereen een andere nationaliteit heeft, en iedereen zijn eigen drinken meeneemt.
Ik ben eigenlijk niet zo vaak in mijn eigen kamer te vinden, omdat ik meer hang bij de andere internationals. We doen vanalles film kijken, samen koken, puzzelen:P, sporten en gewoon hangen.

Ik heb het hier echt onwijs leuk en ik geniet van elke dag. Ee tijd gaat alleen veel te snel, ik zit al bijna op de helft!!

Ik ga proberen vaker wat te schrijven, maar het schiet er gewoon soms een beetje bij in, sorry

liefs lieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Belfast

buitenlandse stage

Recente Reisverslagen:

13 Maart 2012

13-3-2012

16 Februari 2012

bijna op de helft

25 Januari 2012

25 januari

18 Januari 2012

eerste verslag na ander halve week
Lieke

Actief sinds 17 Okt. 2011
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 9742

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2013 - 30 September 2014

Backpacken in Australie

06 Januari 2012 - 05 April 2012

buitenlandse stage

Landen bezocht: